לחץ של ארגוני סטודנטים מוסלמים בקיימברידג' הביא לביטול הזמנה להרצאה של ההסטוריון הפרופסור בני מוריס

תא הסטודנטים הישראלי באוניברסיטת קיימברידג', (CUIS Cambridge University Israel society) נכנע, במהירות שיא, לתביעה לבטל הזמנה של הפרופסור בני מוריס להרצות בארוע שארגן בשבוע שעבר. לחץ מתון, מצד ארגוני סטודנטים איסלמיים ופקיסטניים באוניברסיטה, שהאשימו את הפרופ' מוריס באיסלמו-פוביה והפצת שנאה, ועל כן תבעו לאסור את הופעתו, הביא את תא הסטודנטים הישראלי לבטל הזמנתו. (מתוך ידיעה שפורסמה ב Jewish Chronicle)

ותגובתו של נשיא האגודה, ג'ייק וויצנפלד:
הוא מכנה את הביטול "מצער אך אצילי" (unfortunate but noble”, באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב) וכן ש"לא היתה כל כוונה לתת לגזענות במה".
"אף שתרומתו של פרופ' מוריס בתחום חקר ההסטוריה מכובדת מאד, הרי שדעותיו האישיות, לצערנו, פוגעות ברבים".
ועוד "אולטימטיבית, אנחנו מכבדים את אלו שחשים נפגעים מאירוח של הדובר".
"למה מעולם לא התלוננתי על התבטאויות אנטי-ישראליות או אנטי-יהודיות בקמפוס? זה פשוט מאד, תמיד חשבתי שכאשר אתה מחליט לקחת חלק פעיל בקונפליקט שיש בו נרטיבים מרובים, אתה מקבל גם שיש כבוד הדדי בין הצדדים". (ומהו כבוד הדדי? לכבד התבטאויות אנטי ישראליות ואנטי יהודיות - כי הן חלק מהנרטיב האחר ובתמורה לכבוד המופגן כלפיך אתה נענה לצרחות ולסתימת פיות של ה'נרטיב' שמייצג פרופסור מוריס).

רוב מינדל, נשיא התאחדות הסטודנטים היהודים באונ' קיימברידג' (the CU Jewish Society) דווקא נמלא תקווה וחושב ש"בביטול ההרצאה הראתה הועדה של האגודה הישראלית הבנה והתחשבות אין סופיים כלפי דעות של מיעוטים. הרגשתי פגוע באין ספור הרצאות מלאות שנאה ואנטי-יהודיות שנערכו בקיימברידג' בשנה האחרונה, עכשיו אני מלא תקווה מכך שאימצנו אווירה של הבנה ושיתוף פעולה בקיימברידג".

יהודים טובים אלו ודאי מאמינים שהרצון הטוב וההבנה האינסופית שהפגינו במעשה אצילי זה יביאו לכך שהצד השני יקבל את תביעתם לבטל את הופעתו המתוכננת של דאוד עבדאללה, סגן מנכ"ל המועצה האיסלאמית הבריטית, שאמורה להתקיים ב 18 בפברואר, כחלק משבוע האיסלאם שיערך בקיימברידג'. האדון הנכבד חתם בשנה שעברה על הצהרת איסטנבול (חלק שני, סעיפים 6 ו- 7 בהצהרה) המאיימת באלימות נגד תומכי ישראל והכוחות הבריטים (שנמצאים באפגניסטן ועירק). אשרי המאמין...

ובהמשך:
ובעוד שביקורו של מוריס בוטל, התא האסלאמי הזמין את עזאם תמימי (Azzam Tamimi), שהשמיע דברי הסתה קשים. לטענת התאחדות הסטודנטים היהודים בבריטניה, תא הסטודנטים האסלאמי של אוניברסיטת קיימברידג' השיב לבקשת התא הישראלי באוניברסיטה לבטל את ההזמנה של תמימי, באומרו כי "אנו יודעים שהוא [תמימי] פוגעני, אך אנו מקדמים את פניכם להגיע [לכינוס] ולהתעמת איתו".
ראה: www.thejc.com
למי שלא זוכר, פרופסור מוריס הפך גיבור השמאל כאשר פורסם ספרו (1991)  לידתה של בעיית הפליטים הפלסטינים 1947-1949
ואז, אבוי, התפרסם ראיון שערך עימו ארי שביט במוסף הארץ (ינואר, 2004) ובו נחשף שהוא לא בדיוק מה שהאמינו שהוא:
לפני שנתיים החל להשמיע קולות אחרים. ההיסטוריון שנחשב לשמאלן רדיקלי טען לפתע שאין עם מי לדבר. החוקר שהואשם שהוא עוכר ישראל (ואף הוחרם על ידי הממסד האקדמי הישראלי) החל לפרסם ב"גרדיאן" מאמרים פולמוסיים בזכות ישראל.

בעוד שהאזרח מוריס התגלה כיונה לא לגמרי צחורה, המשיך ההיסטוריון מוריס לעבוד על התרגום לעברית של ספרו עב הכרס "קורבנות" שנכתב עדיין ברוח הישנה, רודפת השלום [הדרך הישנה היא רודפת השלום - הדרך ה'חדשה' היא...]. ובאותו זמן עצמו השלים ההיסטוריון מוריס את הגרסה החדשה של ספרו על בעיית הפליטים אשר עתידה לחזק את ידיהם של מתעבי ישראל. כך שהאזרח מוריס וההיסטוריון מוריס פעלו בשנתיים הללו כאילו אין כל קשר ביניהם. כאילו זה מנסה להציל את מה שזה מתעקש להחריב.
למחרת הראיון, הפך בני מוריס מוקע ומוקצה, והוצא מחוץ למחנה 'הטובים':
"ההיסטוריון פרופ' בני מוריס מאוניברסיטת בן גוריון הוא מעין דוקטור סטרנייג'לב חדש." כתבו עליו ב"גדה השמאלית".
על היסטוריונים כאלה כתב ניטשה: "כן נעשיתם פרקליטיו של השטן", כותב עליו המשורר יצחק לאור, בבקורת על ספר הסטוריה במוסף הספרות של הארץ, ומוסיף: "האם ההבדל בין בני מוריס לאילן פפה קשור רק בכך שמוריס אינו יודע ערבית ומשום כך יכולתו לכתוב את ההיסטוריה של הסכסוך מוגבלת? לא. יכולתו מוגבלת, מפני שהוא אינו מתעניין במה שאומרים הערבים. פפה, לעומתו, קורא וכותב ערבית, מפני שהוא מתעניין בערבים. זה העיקר בספרו המצוין [של פפה, כמובן]."
עדי אופיר כתב בתגובה לראיון:
"מוריס חושב שאפשר להצדיק ג'נוסייד... במקרה הפלסטיני מדובר בקיומה של מדינת לאום יהודית. בשביל מוריס רצח-עם הוא עניין נסיבתי, שעשוי להיות מוצדק בתנאים מסוימים, הכל לפי תפיסת האיום שמציב העם שאותו יש להשמיד על העם המכחיד, ואולי אפילו רק על צורת השלטון שלו. הרוצחים מרואנדה ומסרביה שעומדים היום למשפט בבתי דין בינלאומיים על פשעים נגד האנושות יכולים לשכור את שירותי הייעוץ שלו."
עונת הצייד החלה.

אין תגובות: