פינקלשטיין: מחיקת ישראל, זו המטרה האמיתית של תנועת ה BDS

David Abitbol חשף בבלוג Jewlicious, ראיון מוקלט עם נורמן פינקלשטיין, עליו אפשר לאמר הרבה דברים לא מחמיאים אבל לזכותו חייבים לאמר שהאיש נוהג לאמר בדיוק מה הוא חושב, הוא לא צבוע והוא לא מנסה למצוא חן בעיני אף אחד. בראיון לפעיל 'התנועה לחרם על ישראל' (BDS - boycotts, divestment and sanctions against Israel) הוא אומר דברים מפורשים:

התנועה [BDS] מסתירה את פניה האמיתיות, המטרה האמיתית שלהם היא חיסול מדינת ישראל. הוא קורא להם לצאת ולאמר בגלוי את האמת, אף שלדעתו הציבור הרחב עדיין לא בשל לקבל זאת.

הראיון המוקלט הועלה ל YouTube ואז הורד מן האתר על פי בקשתו של פינקלשטיין עצמו. כעת ניתן למצוא את הראיון המלא ב Vimeo.פראנק באראט (Frank Barat) שראיין אותו כתב בדף הפייסבוק שלו שנורמן פינקלשטיין התקשר אליו וביקש למחוק את הסרטון מהיוטיוב בגלל ש"הוידאו גרם לנזק" (מילותיו הוא) ומכיוון שהבין שפרסום הראיון מזיק ל'מטרה' החליט למחוק אותו.
הגילויים בראיון הארוך (30 דקות) חשובים במיוחד כשהם יוצאים מפיו של פעיל בתנועות לסולידריות עם הפלשתינים, וכמי שתומך ב BDS.



פינקלשטיין, כמו אב אוהב שלא חושך שבטו מבניו, נוזף:
"אתם כת! אתם ממציאים מספרים, אתם מפנטזים וכל המאמינים אמורים להנהן בהסכמה. ובכן, יודע מה? אני בן 58, אני מעורב בזה כבר 30 שנה... הקדשתי את חיי למען המטרה, ואני לא הולך להיות חסיד שוטה של אף. אני לא מבזבז זמן יותר, נמאס לי מזה, באמת. איבדתי את הסבלנות. נמאס לי מגוּרוּ-אים ונמאס לי מכתות.
אתה ואני יודעים בדיוק במה מדובר כי אם אנחנו מביאים לסיום הכיבוש, להחזרת שישה מליון הפלשתינים ומשיגים זכויות שוות עבור הערבים והיהודים, אין יותר ישראל. זה הסיפור האמיתי. 
ואתם חושבים שאתם משטים במישהו? אתם חושבים שאתם כל כך פיקחים?ֱ שאנשים לא יכולים להבין בעצמם?ֱ לא, הם יודעים לעשות חשבון טוב מאד. ואתם חושבים שתכבשו את הציבור הרחב שישמע את הצד הישראלי שיאמר "הם מבקשים להרוס אותנו"? לא, אתם לא. ובכנות, אתה יודע מה? אתם לא ראויים לכך. אתם לא ראויים לזה כי אתם לא כנים... זה חוסר יושר, ואני לא תומך במנהיגות כזו.
לכל הפחות תהיו כנים ותאמרו בדיוק מה אתם מבקשים: "אנחנו רוצים שישראל תמחק, וזו האסטרטגיה שלנו". אוקיי, צאו בגלוי עם האמת הזו. אבל הצביעות והעמדת הפנים הזו "הו, אנחנו לא תומכים בישראל", לא, אתם לא "לא תומכים ישראל", אתם לא רוצים שישראל תהיה. אז פשוט צאו ותגידו את זה חד וחלק!  
אנחנו חייבים להיות כנים, אני מתעב העמדת פנים. הם [תנועת ה BDS] לא רוצים בישראל. הם חושבים את עצמם למתוחכמים מאד, הם קוראים לזה 'שלושת הנדבכים' שלהם: אנחנו רוצים בסיום הכיבוש, אנחנו רוצים בזכות השיבה ואנחנו רוצים שוויון זכויות לערבים בישראל [Freedom, Justice, Equality]. והם חושבים את עצמם לפיקחים מאד כי הם יודעים שהתוצאה של מימוש שלושת הנדבכים האלו, היא מה? מה התוצאה? אתה יודע ואני יודע. מה התוצאה? לא תהיה ישראל! ... ישראל תפסיק להתקיים, סוף פסוק! אם אתם רוצים להעלים את ישראל זו זכותכם אבל אני לא חושב שבכך תגיעו אל הציבור. אני חושב שזה נידון לכשלון מלכתחילה (a non-starter)...
פינקלשטיין מאמין בגישה פרגמטית יותר, הוא מטעים שהגישה שהם נוקטים בה פשוט לא תשיג את מטרתה:
אנחנו חייבים להשתחרר מאשליות... לכמה אנשים אתם מגיעים באמת?... אתם מגיעים למיינסטרים? אני לא חושב... הטקטיקות של התנועה לסולידאריות [שהוא פעיל בה] טובות. אני תומך ב BDS. אבל אני טוען שזה לעולם לא ישיג תמיכה ציבורית רחבה עד שהם לא יציגו את מטרתם. והמטרה חייבת לכלול הכרה בישראל. אחרת זה נידון לכשלון מלכתחילה. הציבור לא יקנה את זה. בגלל שמרגע שאתה הולך בכיוון הזה [של אי הכרה בישראל] ישראל תתחיל לאמר "ומה איתנו?" ו"הם לא מכירים בזכויות שלנו". והאמת היא שהם צודקים... אין לכם תשובה לישראלים בענין הזה, בגלל שעובדתית הם צודקים!
זה לא מקרי ש BDS לא מזכירים את ישראל, איזו השמטה שלא מדעת, אתה יודע את זה ואני יודע את זה, זה לא כאילו "הו, שכחנו להזכיר אותה" הם לא מזכירים את ישראל כי הם יודעים שבכך הם יפרקו את התנועה מכיוון שחלקים גדולים בתוכה... רוצים במחיקתה של ישראל.
עוד בנושא:
נורמן פינקלשטיין-אנטישמי יהודי

אין תגובות: