נורמן פינקלשטיין-אנטישמי יהודי

נורמן פינקלשטיין תומך בפתרון של שתי מדינות, עם שיבה מלאה של הפליטים הפלסטינים לתחומי מדינת ישראל. לדבריו עמדה זו מעמידה אותו בשמאל העולמי המתון, כיון שזו דעתם של ארגוני זכויות אדם ורוב מדינות האו"ם. (ויקיפדיה)

חוקר מדע המדינה היהודי-אמריקאי, הד"ר נורמן פינקלשטיין - מבקר חריף של מדיניות ישראל בשטחים...(הארץ)
ובכן, אלה תיאורים מעודנים למדי של האיש שמקדיש את חייו לישראל, נכון יותר למאבק בישראל, שלא לאמר משימת חייו עבודתו, וכל ישותו מוכוונים מטרה: י ש ר א ל.

על "מאז ומקדם" סיפרה של ג'ואן פיטרס

בויקיפדיה באנגלית מוקדש לנושא פרק נכבד, לעומת ההתעלמות המוחלטת ממנו בויקיפדיה העברי. את תואר הדוקטור קיבל בשנת 1987, מאונ' פרינסטון, הדוקטורט [בהנחייתו של נועם חומסקי] הוקדש לנסיון לקעקע ספרה של ג'ואן פיטרס, 'מאז ומקדם'.

On From Time Immemorial
In Finkelstein's doctoral thesis, he examined the claims made in Joan Peters's From Time Immemorial, a best-selling book at the time.

הספר הפך רב מכר, ועורר פולמוס עד כדי כך שפינקלשטיין ראה לנכון להקדיש לו את עבודת הדוקטורט שלו (פינקלשטיין, נועם חומסקי פטרונו, ואדוארד סעיד יצאו במסע צלב ממש נגד הספר). בארץ מצאו לנכון לתרגם אותו רק בשנת 1988, ונתקל בחומת שתיקה והתעלמות מוחלטת ובמהרה נעלם מן המדפים לשנים רבות. רק לאחרונה בשנת 2008 הוצאה מהדורה מחודשת, הפעם היא מצליחה ביותר.

[בן דרור ימיני:] פינקלשטיין כתב את "תעשיית השואה". הוא מפיץ את הרעיון שתודעת השואה מנוצלת למען בצע כסף ולמען הצדקת פשעיה של ישראל. רבים מאשימים את פינקלשטיין בהכחשת שואה. זה לא מדויק. הוא כוכב-על של אתרים אנטישמיים. אבל לזכותו ייאמר שהוא אף פעם לא הכחיש את השואה. הוא התייחס בפקפוק מסוים למספר של שישה מיליון, אך לא עבר את הגבול הזה.
השאלה היא, האם הוא אנטישמי.
יש תשובה אוטומטית: יהודי אנטישמי? לא יכול להיות.
צ'רצ'יל, כך מספרים, אמר שאנטישמיות היא "שנאת יהודים מעבר למה שצריך". צריך לעדכן את ההגדרה: אנטישמיות היא שנאת ישראל, הרבה, ממש הרבה, מעבר למה שצריך.
ולפי ההגדרה הזאת, יש גם יהודים וישראלים אנטישמיים. פינקלשטיין, ללא ספק, הוא אחד מהם.

זהו הסרטון שבחר להציג במרכז עמוד הבית באתר הרשמי שלו:


Norman Finkelstein: Israel is committing a holocaust in Gaza
נורמן פינקלשטיין: ישראל מבצעת שואה בעזה

(מתוך הראיון שהתפרסם בtodayszaman.com)
ש: כיצד אתה באופן אישי, כבן לניצולי שואה, מרגיש בנוגע לפעולת ישראל בעזה?
זמן רב עבר מאז הרגשתי קשר רגשי כלשהו למדינת ישראל, אשר ללא רחם בברוטאליות ובחוסר אנושיות ממשיכה במלחמות המרושעות והרצחניות הללו. זו מדינה ונדאלית. יש סופר רוסי אשר תיאר פעם מדינות ונדאליות כ'ג'ינגיס ח'אן עם טלגרף'. ישראל היא 'ג'ינגיס ח'אן עם מחשב'. אין בי שום רגש של הזדהות עם המדינה הזו, כמה מחברי הטובים מתגוררים שם עם משפחותיהם, וכמובן שאיני רוצה שמי מהם ייפגע. עם זאת, לפעמים אני מרגיש שישראל נולדה מתוך הגיהנום המבעבע, מדינת שטן. תשעים אחוזים מהאוכלוסיה ממשיכים להריע, לפאר ולהרגיש גאווה והרואיות. הם שולחים טנק שרמן למגרש משחקים ושורפים ילדים. זוהי גבורה? זהו אומץ?
...כשלוש מאות ילדים - - נשרפו למוות; פצצות זרחן הוטלו ללא אבחנה על עזה. כל מה שרצו האנשים האלו לשקם, לשקם ולשקם נחרב שוב. המדינה הזו [ישראל] פלשה ב 1978, שוב ב 1982, שוב ב 1993, שוב ב 1996, שוב ב 2006, וב 2008, והם תמיד מחריבים, מחריבים ומחריבים. ואז אותם אנשים [הישראלים] נרקיסיסטים שטניים מנופפים בידיהם ושואלים [מתבכיינים], "למה אף אחד לא אוהב אותנו? למה השכנים שלנו לא רוצים אותנו כאן?" למה שירצו?!
... קודם כל, אנחנו צריכים ללדבר בשפה הנכונה, זה לא מבצע, אין כאן שום מלחמה, מה שמתרחש כאן הוא שחיטה, טבח.
...  לדעתי ישראל, כפי שהצביעו על כך כמה כותבים, הופכת למדינה מטורפת. ואנחנו חייבים להיות כנים בנוגע לכך. בעוד שאר העולם רוצה בשלום, אירופה רוצה בשלום, ארה"ב רוצה בשלום, המדינה הזו רוצה במלחמה. בשבוע הראשון לטבח היו דיווחים בעתונות הישראלית שישראל לא רצתה להכניס את כל כוחות היבשה שלה לתוך הרצועה כי הם מתכוננים להתקפה על איראן. לאחר מכן היו דיווחים שהם מתכננים התקפה על לבנון. זו מדינה מטורפת.
ש: יש אינטלקטואלים יהודים שקוראים לישראל "מדינה טרוריסטית" האם לדעתך זה שם מתאים?
אני לא מבין איך אפשר שלא להסכים לזה. מטרת המבצע היתה להטיל טרור על אוכלוסיה אזרחית כדי שהפלשתינים יפחדו מישראל. זו ההגדרה המילונית של טרוריזם. טרור על פי הגדרת המילון הוא פגיעה מכוונת באוכלוסיה אזרחית על מנת להשיג מטרות פוליטיות. מטרת המבצע, או נכון יותר הטבח היה להטיל פחד על אוכלוסיה אזרחית... אם זה לא טרור, מהו טרור?
ש: בספרך המפורסם, 'תעשיית השואה', אתה טוען שמדינת ישראל מדינה עם כוח צבאי מהאדירים בעולם, עם רקורד מזעזע בתחום זכויות אדם, מיצבה את עצמה כקורבן על מנת להשיג חסינות מפני ביקורת נגדה. ראינו את זה בזמן המבצע בעזה?
הם ניסו להשתמש בשואה, זה היה מצחיק בצורה חולנית: מנהיג הועד היהודי האמריקאי, דיויד האריס, כתב מאמר בו אמר שאין זו מקריות שהמלחמה הזו בעזה מתרחשת בסביבות ה 27 ביוני, שזה יום השואה. הוא רצה להציג כביכול קשר כלשהו. למעשה אכן קיים קשר והקשר הוא שישראל מבצעת שואה בעזה. זה לא הקשר שהוא חשב עליו. הוא רצה לשחק בקלף השואה...
קישורים נוספים באותו העניין:
פינקלשטיין בלבנון:

והעימות המפורסם עם אלן דרשוביץ
חלק 1 (מתוך 11) בסיום כל סרטון אפשר להמשיך לחלק הבא אחריו

תגובה 1:

עמיחי אמר/ה...

תודה מלקטת. מצויין, כרגיל.