טרור יהודי - עשרות מסגדים הוצתו...

"ראש אגף חקירות ומודיעין במחוז ש"י, ראש אגף חקירות ומודיעין במחוז ש"י, ניצב-משנה חיים רחמים, אמר אתמול בדיון בוועדת החוקה של הכנסת על אכיפת החוק בשטחים... בשנה החולפת אירעו 228 מקרים של פגיעה באנשי כוחות הביטחון בגדה, לא כולל איומים מילוליים, וכי עשרות מסגדים הוצתו... (הארץ 20-6-2012)
והנה מקור הידיעה, הדיון המצולם [לא נגענו]:


ניצב משנה, חיים רחמים: "אני יכול להגיד שמאז 2009, ממקרה המסגד בכפר יאסוף בדצמבר 2009, הוצתו בסביבות 20 מסגדים." [אכן, מבחינה תחבירית זו לא טעות 20 הם עשרות...]

כמה מסגדים הוצתו אם כן?
עשרות? 20? או שמא...

  1. 2009 דצמבר - כפר יאסוף
  2. 2010 אוקטובר - בית פאג'ר
  3. 2011 יוני -כפר אל-מורייר
  4. 2011 מאי - חאוורה
  5. 2011 ספטמבר - קוסרה
  6. 2011 דצמבר - בורקא
  7. 2011 דצמבר - ירושלים
  8. 2012 יוני - כפר ג'בע
ואם ממש מתאמצים אפשר להוסיף את:
  • 2010 מאי - המסגד בלובן א-שארקייה
  • 2011 אוקטובר - המסגד בטובא זנגרייה

על המסגד המוצת בלובן א-שרקייה:

הארץ: (4/10/2010) בשנה האחרונה עלה מספר פעמים חשד שמתנחלים הציתו והשחיתו מסגדים בגדה. במאי האחרון, הפלסטינים האשימו את המתנחלים בהצתת מסגד בכפר לובן א-שרקייה, אך המשטרה העריכה שהשריפה במקום פרצה בכלל קצר חשמלי. באירועים קודמים, הוצתו מסגדים בחווארה ובכפר יאסוף ורוססו כתובות נאצה המעידות על כך שמדובר במדיניות "תג מחיר" של מתנחלים.
בוואלה: (2/9/2011) משאירים את זה קצת יותר עמום: "מאי 2010 הוצת מסגד בכפר לובן א-שרקייה, ליד רמאללה. עד היום לא ברור האם פעולת "תג מחיר" גרמה לשריפה, או שמא היה זה קצר חשמלי. תושבי הכפר טענו כי מדובר בהצתה שבוצעה על ידי מתנחלים, אך לא נמצאו לכך סימנים בשטח;

על מקרה טובא זנגרייה (כביכול, תג מחיר על רצח פלמר):

בראיון לערוץ 2 אמר תושב הכפר, באסם סועאד (בן 43, נכה צה"ל אשר איבד את רגלו במבצע של שייטת 13): "יהודי לא יבוא לשרוף את המסגד הזה. מי ששרף את המסגד הוא אחד מאתנו. אני אומר את זה כי אני לא מפחד מאף אחד. הוא מהכפר, לצערי הרב. זה בטוח, לא 90 אחוז, לא יבוא מישהו מבחוץ... זה לא הגיוני שמישהו שבא מבחוץ יעבור בדרך שני מסגדים ויעלה דווקא לזנגריה. בזנגריה ישר רואים את מי שנכנס בחמש בבוקר, היו חושדים בו... הרי מי שהצית את בניין המועצה ואת קופת חולים יכול להצית גם מסגד".
הראיון שודר בחדשות ערוץ 2 במוצאי שבת. בסמוך לשעה אחת בלילה, נורו היריות על ביתו של המרואיין (הארץ).
ואולי כדאי לציין, שהחשודים (סוג של נערי גבעות כמובן) שמעצרם פורסם בקול ששון שוחררו נקיים מאשמה. האשמים לא נמצאו עד היום.

מומלץ לקרוא גם רשימה מאירת עיניים של בלוגרית, שעשתה עבודה עיתונאית, שאף עיתונאי לא הטריח עצמו לעשותה: הבלוג של בסג

שנת 2009

מקרה ראשון - כפר יאסוף 11-12-2009

המסגד שהוצת בכפר יאסוף

אש הוצתה הלילה (יום ו') במסגד הגדול בכפר יאסוף שממזרח לעיירה סלפית שבשומרון, ובמקום רוססה כתובות נאצה בעברית: "היכונו לתג מחיר ד"ש מאפי". "תג מחיר" היא הסיסמה שמלווה זה כמה חודשים פעולות תגמול שמבצעים קיצוניי המתנחלים נגד פלסטינים. (Ynet)

שנת 2010

מקרה שני - בית פאג'ר 4-10-2010


שריפה פרצה לפנות בוקר (שני) במסגד בעיירה בית פג'אר מדרום לבית לחם. לא היו נפגעים, אך לפי דיווחים פלסטיניים נזק נגרם לחלקים ממנו, ו-12 ספרים שהיו בו עלו באש.
הדיווח על השחתת המסגד התקבל הבוקר במנהל האזרחי, וכוחות של צה"ל והמנהל נמצאים כעת בשטח. לפי הדיווח שהתקבל, תושבים בבית פג'אר ראו רכב שנשא לוחית זיהוי ישראלית נמלט מהמקום. עם זאת, בצה"ל לא אישרו את הדיווח הפלסטיני, לפיו חיילים פיזרו מהומה שפרצה בין תושבים בעיירה לבין מתנחלים. (וואלה)

שנת 2011

מקרה שלישי - כפר אל-מורייר 7-6-2011


המשטרה חוקרת חשד שמתנחלים פרצו הלילה (יום ג', 7.6.11) למסגד בכפר אל-מורייר שליד שילה בחבל בנימין. בכניסה למסגד הוצת צמיג שגרם לשריפת כמה שטיחים ורוססה בעברית על אחד הקירות הכתובת "עלי עין", שמו של המאחז שנהרס בשבוע שעבר (News1)

מקרה רביעי- חאוורה 3-5-2011


ערבים מהכפר חווארה מדווחים כי בית תפילה מוסלמי הנמצא בתוך בית ספר הוצת הלילה (ג') בכפר חווארה שבשומרון. כוחות צה"ל ושב"כ הגיעו למקום ופתחו בחקירה. להערכת גורמי צבא מדובר בהצתה מכוונת שנעשתה בידי יהודים... הלילה הסתיימו ימי השבעה על הירצחו של בן יוסף לבנת שנרצח בעיר שכם בידי שוטרים ערבים, וזאת לאחר שהתפלל בקבר יוסף. (הקול היהודי)

מקרה חמישי- קוסרה 5-9-2011


פלסטינים אמרו כי לפנות בוקר (יום ב') הוצתה הקומה הראשונה במסגד בכפר קוסרה, דרומית לשכם. במערכת הביטחון ציינו כי אירוע בבדיקה, אך אישרו כי הובערו צמיגים ורוססו כתובות נאצה על הקיר. "עלי עין ומגרון - צדק חברתי", נכתב על הקיר, וגם "מוחמד חזיר". (Ynet)

מקרה שישי בורקא 15-12-2011


כוחות הביטחון הרסו לפנות בוקר (חמישי) שני מבנים במאחז מצפה יצהר שבשומרון... הבוקר הוצת מסגד בכפר בורקה הסמוך למגרון, למרות שכוחות הביטחון נערכו בכוחות גדולים בגדה וברחבי הארץ כדי למנוע פעולות נקמה.

תושבי הכפר שהגיעו לתפילת השחרית במסגד א-נור הסמוך לרמאללה הבחינו בשריפה, שהתפשטה לקומה הראשונה והשנייה של המבנה. הם הצליחו לכבות את האש, אולם נזק נגרם למבנה. כתובות בעברית נמצאו על גדרות המסגד. מהמשטרה נמסר כי כוחות שהגיעו לכפר כדי לאסוף ראיות נתקלו ביידוי אבנים מצד התושבים ועזבו את המקום. (הארץ)

מקרה שביעי ירושלים 14-12-2011

המסגד שהוצת בירושלים, הבוקר . צילום: סלמן אמיל
אלמונים הציתו והשחיתו הלילה (רביעי) מסגד היסטורי ברחוב שטראוס בירושלים. על קירות המסגד ועל מסגד סמוך רוססו כתובות נאצה כגון "מוחמד חזיר" וכן "תג מחיר"... סמוך לשעה שלוש התקבלה קריאה במוקד מכבי האש על עשן שעולה מהמסגד. שלושה צוותי כיבוי הוזעקו למקום והשתלטו על הדליקה בצדו המערבי של המבנה. כמו כן, התגלו כתובות הנאצה על קירותיו. (הארץ)

שנת 2012

מקרה שמיני - כפר ג'בע 19-6-2012


חשד לפעולת "תג מחיר": כתובות גרפיטי רוססו הלילה על קירות מסגד בכפר הפסלטיני ג'בע, ליד רמאללה. בכתובות נכתב "תג מחיר" ו"אולפנה מלחמה". המסגד הוצת ונגרם נזק רב למבנה. (ישראל היום)

אין תגובות: