אידיוטים שימושיים - עדות של איש קג"ב לשעבר

קטעים מראיון (שניתן במרץ 1985) עם יורי בזמנוב (Yuri Bezmenov) סוכן הקג"ב לשעבר, באופן רשמי היה עובד של סוכנות הידיעות הרוסית נובוסטי, אך תחום מומחיותו האמיתי היה יצירת דיסאינפורמציה עבור התקשורת הזרה - במילים אחרות תועמלן מטעם הקג"ב. בזמנוב ערק לארצות הברית שם חי תחת השם: Tomas Schuman.

כשחזרתי למוסקווה גוייסתי מיד לעבודה בסוכנות נובוסטי, שהיא ארגון חזית של הקג"ב בתחום החתרנות האידיאולגית והתעמולה. 75% מחברי נובוסטי הם מקבלי משכורות מהקג"ב, 25% הנותרים, כמוני, מגוייסים ומוצבים למשימות יעודיות.


בתמונה אתה יכול לראות אותי משוחח עם סטודנטים ב Lumumba Friendship University [אותה האוניברסיטה בדיוק בה למד בשנות ה-80, מחמוד עבאס, או בשמו האחר אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלשתינית. שם הוענק לו תואר דוקטור עבור עבודת הדוקטורט המפורסמת בנושא: "שיתוף הפעולה בין הנאצים לתנועה הציונית." גלובס]


זה בי"ס ענק תחת שליטה מוחלטת של הקג"ב והועד המרכזי, שם מנהיגים לעתיד של מה שנקרא "תנועות שחרור עממיות" מתחנכים ונבחרים בקפדנות... זו [בתמונה למטה] למשל קבוצה של סטודנטים בלומומבה. הם לא נראים כלל כמו סטודנטים. הם נראים יותר כמו מיליטנטים ואכן זה בדיוק מה שהם היו. הם הושתלו בחזרה בארצותיהם על מנת להוות מנהיגים לעתיד של מה שנקרא "תנועות שחרור עממיות" או בתרגום לשפת אנוש: מנהיגים של קבוצות טרור בינלאומיות.


תחום אחר של פעילותי בעת שעבדתי עבור נובוסטי [סוכנות הידיעות הרוסית] היה ללוות קבוצות של מה שנקרא "אינטלקטואלים פרוגרסיבים": סופרים, עתונאים, מוציאים לאור, מורים ופרופסורים באוניברסיטאות ובקולג'ים.


אתה יכול לראות אותי כאן בקרמלין, שני משמאל [בתמונה למעלה], עם קבוצה של אינטלקטואלים הודים ופקיסטנים. רובם מעמידים פנים שאינם מבינים שאנחנו למעשה עובדים מטעם הממשלה הסובייטית והק.ג.ב. הם מעמידים פנים שהם אורחים של ממש - אינטלקטואלים VIP - שזכו ליחס מיוחד בזכות איכויותיהם ויכולותיהם האינטלקטואלים. עבורנו הם היו חבורה של זונות פוליטיות שאפשר לנצל לצורכי מבצעי תעמולה מגוונים.


הנה כאן [בתמונה למעלה, מימין]... אני, בחיוך קג"ב סקפטי אופייני, צופה בקורבן נוסף של שטיפת מוח אידיאולוגית.

גן ילדים רוסי טיפוסי

אורחים רבים ממדינות שונות - במקרה הזה מאסיה ומאפריקה – נלקחו על ידי, כעובד של סוכנות הידיעות נובוסטי, לסיור, ברחבי סיביר למשל. היינו מראים להם גן ילדים טיפוסי, כמו שאתה רואה [בתמונה למטה]


שום דבר מיוחד בסטנדרטים אמריקאים: רק ילדים חמודים יושבים ואוכלים ארוחת בוקר, או צהרים. מה שהם לא יכולים היו להבין, או שעשו עצמם לא מבינים, שזה גן ילדים לדוגמא; אין זה גן של ילדי אזרחים רגילים, או משפחות ממוצעות ברוסיה. אנחנו שותלים את האשליה הזו בתודעתם. הנה אני כאן בתמונה, מתחת לפנס האדום, עם אותה הבעת ה'ביזנס' על פני. זו עבודה, זה מה שהוטל עלי לעשות, על כך אני מקבל משכורת.

This is a typical kindergarten in Siberia
הו, זו תמונה טובה יותר, שמשקפת את 'רוח הילדות' האמיתית בברה"מ. התמונה הזו אגב, הופיעה בטעות בפרסום ממשלתי בקנדה. במרכז התמונה, אפשר להבחין בילדים משחקים בחצר קטנה. הכותרת אומרת: "זהו גן ילדים אופייני בסיביר". מה שהאידיוטים הללו לא הבינו הוא שזה כלל לא גן ילדים. זהו בית כלא לילדי אסירים פוליטים. אלא שבשום מקום לא הוזכרה העובדה שהם ביקרו בעצם בשטח של מחנה ריכוז, וזה היה תפקידם של אנשים כמוני, לעזור להם שלא להבחין בכך שהם משוחחים למעשה עם אסירים. רוב הילדים הולבשו באופן מיוחד לכבוד ארוע 'ביקור הזרים'. ודאי שלא נראו שום גופות פזורות על הקרקע ולא שומרים חמושים במקלעים. מראה המקום אולי לא נעים במיוחד כמו שאתה יכול לראות, הוא עלוב למדי, אבל דבר לא מעיד על כך שזהו למעשה כלא.

אדוארד קנדי

הנה דוגמא נהדרת לאידיוטיות המונומנטלית של פוליטיקאים אמריקאים: אדוארד קנדי היה במוסקווה, והוא החשיב עצמו לפופולרי, כריזמטי, פוליטיקאי אמריקאי נינוח וקליל, חייכן, רוקד בחתונה בארמון הנישואין הרוסי. מה שהוא לא הבין – ואולי העמיד פנים שאינו מבין – הוא, שלמעשה 'עבדו עליו'. זו חתונה מבויימת שנועדה במיוחד להרשים את התקשורת הזרה או אידיוטים שימושיים כמו אד קנדי. רוב האורחים שנכחו שם הם בעלי סיווג בטחוני שתודרכו באשר מה עליהם לאמר לזרים.


זה בדיוק מה שהייתי עושה. אתה יכול לראות אותי [בתמונה למטה] בדיוק באותו ארמון נישואין מחורבן במוסקווה, אותו המקום שאד קנדי רקד. בתמונה אפשר לראות אותו מחייך, הוא חושב עצמו למתוחכם נורא. מנקודת ראותם של האזרחים הרוסים, אלה שצופים באידיוטיזם הזה, הוא צר אופקים, אידיוט אגוצנטרי, שמנסה להרוויח את הפופולריות שלו בהשתתפות בפארסה תעמולתית מסוג כזה.


כאן [בתמונה למעלה] אתה יכול לראות אותי. מימין, שוב, כלה רוסית למופת. משמאל: שלושה עתונאים מכמה מדינות באסיה, באפריקה ואמריקה הלטינית. הם כמובן נהנים מהסיטואציה, יחזרו לארצותיהם ויכתבו דיווח: "נכחנו בחתונה רוסית טיפוסית". הם לא נכחו בשום חתונה רוסית טיפוסית. הם נכחו, הם היו חלק מפארסה, במופע קרקס.

הקטעים לקוחים מהתמליל המלא [באנגלית] של הראיון, שמתפרסם בבלוג Useless Dissident